10.5.2023

Närästysasiakkaan kohtaaminen apteekissa

Närästysvaivainen asiakas palveluvalinnassa on tuttu jokaiselle apteekkifarmasistille. Seuraavien arjen asiakasesimerkkien avulla nousee esiin, kuinka tärkeää on löytää keinot onnistua lääkeneuvonnan antamisessa tälle asiakasryhmälle. Kaikki närästyslääkkeet eivät sovi kaikille ja joskus oireiden taustalla voi olla muita, kiireellistä hoitoa vaativia tilanteita.
Itsehoidon neuvontatilanteessa haasteensa on, että asiakas ei aina tiedä tarvitsevansa neuvontaa ja joissain tilanteissa asiakas ei edes sitä halua. Näissä tilanteissa apteekin ammattilaisen täytyy löytää keinot herättää asiakkaan mielenkiinto neuvontaa kohtaan.

Tämä sisältö vaatii kirjautumista

Tämä sisältö on suunnattu terveydenhuollon ammattilaisille ja vaatii kirjautumisen Fimnet-tunnuksilla.

Palaa takaisin